sábado, 5 de diciembre de 2009

SETMANA EXTRAORDINÀRIA


Hola. Com ja sabeu tots, per a mi va ser una setmana extraordinària del tot!!
No vaig poder anar al Cibernàrium perquè treballava, però em vaig poder organitzar per anar a les escoles.
Aquí comença la història!!!
Mentre tots vosaltres disfrutaveu visitant escoles i gaudint d'experiències inoblidables, jo estava a la sala d'espera d'urgències de Vall d'Hebron, amb el meu súper esguinz. Així que no puc aportar gaire cosa.
Menys mal que l'escola Pere Vergés era la setmana següent i encara vam poder fer alguna coseta.
L'escola és molt maca, amb molts jardins ben cuidats.
Es comença a p3, i arriba fins al batxillerat, amb una línea per curs.
Dóna molta importància a la música, a la natura, i al escacs!
El que més em va fascinar va ser què hi ha l'encarregat de menjador, el jardiner, bibliotecari, etc. els nens aprenen a tenir responsabilitats i fer-ho ben fet.
Cada encarregat de secció ens va explicar en què consistia la seva tasca, i de veritat que tenen feina.
Els nens estan organitzats per colors, i competeixen entre ells. Tenen a les aules unes pissarres que indiquen com va cada color. Està la cursa personal, i la de color. Consisteix en guanyar dècimes per a que sigui el teu color el guanyador.
Hi ha proves, com la cursa de final de curs, o les competicions d'escacs, però bàsicament es basa en el comportament, per exemple, si un nen ajuda a un altre a fer els deures, o li ajuda al menjador, etc. guanya dècimes que va sumant a la pissarra. Igual passa amb el grup de color. Així els nens competèixen portant-se bé, i aprenen a compartir, a ser solidaris...
Personalment, em va encantar l'escola i la metodologia utilitzada. M'ho vaig passar molt bé.

Vanesa Beltran Pelegrín

No hay comentarios:

Publicar un comentario