viernes, 4 de diciembre de 2009

Setmana extraordinària

Hola gent... com encara ningú s'ha decidit a fer una entrada de les activitats extraordiàries doncs jo la he encetat.
Espero que us agradi i aneu afegin les vostres experiències.

DIMARTS
Vaig anar a l’escola La Sínia que està situada a un barri de Cerdanyola del VallèsA continuació posaré un petit resum del que vaig poder observar d’aquella escola.

De 8:30 a 10:30 Classe de 4r de primària, teníem classe en el pavelló municipal.
Jocs que varem fer:
• Caça guineus.
• Pescador, peix i tauró.
• Agulla del rellotge.
• Jugar a matar.
• Fila amb ritmes i cares

Observacions i rol de la professora:
• La professora no explicava si els nens no seien al terra fent una rotllana
• La professora en acabar la seva explicació preguntava si hi havia algun dubte.
• Quan s’acaba la classe de educació física la professora passa llista per veure si han dut la roba de recanvi. Donava molta importància de que es canviessin els mitjons.

Observació i rol dels alumnes:
• Cada canvi de joc o d’activitat els nens sabien que tenien que seure al terra amb una rotllana
• Poca atenció.
• Repetició molt les coses.
• Compenetració entre nens i nenes.

Altres observacions:
• Hi havia un nen hiperactiu en aquesta classe

10:30 A 12:30 Castellà amb una classe de 6è de primària
Funcionament de la classe:
• Anterior dia la mestre va explicar el text instructiu.
• Reparteix un full la mestre i fa llegir amb veu alta als alumnes. (Forma part de l’examen)
• Quan acaben de fer l’activitat, estudien per l’examen.
• Reparteix l’examen ja fet fa dies i el tenien que portar signat per els pares.
• Repàs del control fet.

Classe:
• La classe està distribuïda de la següent manera:
- 8 taules de 2 persones.
- 1 taula de 4 persones.
- 1 taula de 7 persones.
Les taules estan distribuïdes d’aquesta manera perquè cada professor les posava com volien. Cada dos, tres setmanes aquesta distribució es canviava.Hi ha nens i nenes que no saben treballar amb grup.
• La classe està decorada amb:
- Coses de halloween
- Moral de l’educació fet per els alumnes.
- Moral amb activitats d’anglès, feta per els alumnes.
• Poca il·luminació
• No hi ha penja-robes dins de la classe, sinó que està en el passadís.

Observacions i rol de la professora:
• La professora fa la classe amb una dinàmica bastant animada (fa bromes).
• Posa exemples perquè ho entenguin millor.

Observació i rol dels alumnes:
• Poca atenció.
• Males contestacions (tan nenes com nens).
• No hi ha silenci.

Altres observacions:
• Molt de soroll (estaven fent obres a l’escola).
• Els alumnes participaven amb unes llistes de:
- Registre d’assistència.
- Registre d’ordre.
- Faltes de deures.
- Faltes de materials.

Educació física amb nens de primer de primària.
Jocs:
• Dos exercicis:
- Paracaigudes.
- Grups de cinc nens i que es posin d’acord per fer un joc amb els que facin servir els
següents materials: cons, teles, pilota.

Altres observacions:
• Classe poc treballada.
• Al final de la classe la professora comenta com a anat la classe.
• Higiene.


15:30 a 17:00 Classe d’educació física amb nens de 4r de primària.
Jocs:
• Caça guineus.
• Pescador, peix, tauró.
• Jugar a matar
• Salva ferits.
• Relaxació per finalitzar la classe.

Observacions de la professora:
• Fins que els alumnes no callen la professora no explica.
• Els i dona protagonisme als nens per explicar la forma i les normes dels jocs.
• Posa exemples.
• La professora juga alguns jocs amb ells.
• Pregunta si hi ha algun dubte.

Observacions dels alumnes:
• Cada canvi de joc els nens tenien que seure a terra.
• Falta d’atenció.
• Necessiten que els hi repeteixi molt les coses.
• Els hi costa molt està callats.
• Posaven moltes ganes de jugar.
• Explicaven ells mateixos les normes dels jocs.

Altres observacions:
• No tenen gimnàs, no vestuaris (per culpa de les obres) tenen que fer la classe al pati.
• La professora tenia que parar massa cops la classe per cridar l’atenció als nens.


DIMECRES
El dimecres vaig anar a Badalona al casal de Sant Roc.En aquest casal cal dir que és un casal per els nens i nenes més desfavorits del barri. Encara que també poden anar la gent adulta, però qui té una prioritat són els més petits.Aquest casal hi ha bastantes sales on cada una d’elles poden fer diverses activitats.
• Sala d’ordinadors.
• Sala de teatre.
• Magatzem.
• Menjador.
• Sala dels jocs...
Tot esta molt ordenat i molt net.Aquest casal el que ofereix aquests nens és ajudar-los a fer els deures, els hi dona un lloc on poden jugar i compartir les seves vivències.També cal dir que aquest centre els hi dona de berenar i els dutxen als nens que no tenen diners ni per les coses més primordials.En segon lloc, els més adults, també hi ha un lloc per ells en aquest casal.Els més grans acostumen anar al casal pel mati. I el que els hi ofereixen són tallers on es puguin desconnectar per un moment dels seus problemes.Hi ha tallers com:
• Ceràmica.
• Teatre.
• Costura.
• Música etc...
També dona un lloc a les mares adolescents que els hi ensenya com afrontar alguns dubtes que tenen amb els seus nadons.


DIJOUS
Vaig anar a l’escola de Dolors Montserdà i SantPau. A continuació faré un petit resum d’aquesta visita aquesta escola.Dolors Montserdà era una escola pública i SantPau era una escola privada. Aquestes dues escoles es van fusionar fa 20 anys i ara formen l’escola que varem visitar.És una escola que te dues línies:
• Infantil.
• Primària.

Infantil:
• Reunions:
- Hi ha una reunió per els pares nous (Setembre)
- Abans de començar l’escola fan una entrevista més individualitzada amb els pares i els
nens.
- Hi ha una reunió pedagògica.( Finals del Setembre)
- Entrevista individual ( A partir de Febrer)
• A infantil fan música, anglès (a partir dels 4 anys).
• Fan sortides i colònies des de p3.
• Treballen amb:
- Projectes.
- Expressions orals.
- Lletra de pal.
- Plàstica.
• Els nens es barrejant per edats.
• Al migdia hi ha tallers, activitats, anglès...


Primària:
• A primària tenen:
- 2 professors de educació física
- 2 professors de música.
- 3 professors d’educació especial ( venen nens d’altres escoles per fer classes especials,
només un dia determinat.)
- 3 professores d’anglès.- 1 professora de llengua oral.
- Introducció llengua francesa a cinquè i sisè.
- Grups flexius de català ( segons el nivell d’aprenentatge).
• Hi ha tres informes a final de cada trimestre.
•Les entrevistes es fan a final de cada trimestre.
• Fan sortides i colònies fins a sisè.
• L’escola de migdia proposa:
- Tallers (anglès, dansa...)
- Biblioteca.
- Aules.
• Fan dos reunions a la setmana per cicle:
- Una reunió funcional.
- Una reunió pedagògica.
• En els tallers de plàstica treballen diferents temes com:
- Impressionisme.
- Els somni de Dalí...
• Els nens de primària treballen amb els pc (Word,PowerPoint...)

L’ESCOLA:
• L’escola donen molta importància amb relació amb la família.
• Hi ha una agenda escolar (mitjà de comunicació entre pares i mestres).
• Fan seminaris amb altres escoles del voltant i continuïtat amb IES.
• Hi ha serveis d’autocar (fa 3 rutes al dia l’autocar).
• Celebracions:
- Festa major (convidant els pares).
- Nadal.
- Carnestoltes.
- Sant Jordi.
Alguna d’aquestes celebracions es convida als pares i altres són més internes.També hi ha festes que les organitza l’AMPA.
- Dissabtes ecològics (El Març)
- Festa tipo lúdic.

• Casi el 99% dels nens es queden a menjador.
• Tenen pocs nens immigrants, però si que tenen un gran nombre de nens adoptats.
• Són nens amb un nivell adquisitiu alt.
• Hi ha comissions:
- Festa
- Informàtica
- Ambient
- Llengua
- Educació especial.
• Fan el projecte COMENIUS (projecte Europeu). Hongria, Polònia, França.-A l’octubre els van convidar que vinguessin a l’escola.
• Són una escola verda, treballen molt amb el medi ambient.
• A final de cada passadís hi ha un espai amb taules.
• Cada mestre distribueix la seva aula al seu gust.
• Tenen dos patis i un bosc
.• No hi ha llibres, treballen per projectes. Només tenen llibre per l’assignatura de matemàtiques i de anglès.
• Hi ha aules de ciències i TIC.
• A totes les classes hi ha pc i estan arribant projectors.
• Hi ha 3 pissarres digitals a l’escola.
•Treballen amb el mètode d’aprenentatge significatiu i filosòfic (els nens mateixos busquen la resposta, el professor no la dona.)
• Hi ha algunes assignatures com el medi social i natural que algun tema el donen amb anglès.
• Hi ha objectes de Montessori.



Judith Espejo

No hay comentarios:

Publicar un comentario