sábado, 28 de noviembre de 2009

PARLEM DE LA SETMANA EXTRAESCOLAR...


SESSIÓ DE LECTURA :
ESTHER PLEGUE I JUAN ANTONIO (EL CANARIO)

LECTURA: LA CAÇA DEL PETÓ (ESTHER)

Melling, David. La Caça del petó . Barcelona : Beascoa, 2002. 32 p.

  • Resum: Un rei, molt atrafegat, envia des de la porta de l'habitació del fill, un petó de bona nit. Aquest, però, s'escapa i s'endinsa al bosc. El rei encomana al seu millor cavaller que el capturi i el porti a palau. Després d'unes quantes aventures el cavaller torna el petó, el qual posseeix el do de fer dormir, a palau.
  • Comentari: Una història dolça, ambientada en època de reis i prínceps, per ser explicada als més menuts i en la qual el tema de fons és l'afecte dels pares cap els fills.
  • el perquè de tot plegat: volia fer-vos arribar una gran lectura, oferir-vos algo gran... que més gran que un conte de bona nit. On donen el gran valor a un petó, recordem en guardar el record fins i tot el més petit.
Durant aquesta sessió de seminari...
hem parlat de dues activitats de la setmana del dilluns, jo en concret resumiré la del passat dilluns en que vam gaudir de la presència de l'Eulàlia Bosch a la nostra facultat, ja que ens va oferir la conferència titulada: FER DE MESTRE.
Eulalia Bosch és filosofa i professora Ha escrit diversos llibres, articles… relacionats amb el món de l'educació.
La seva experiència fa que conegui molt bé el món educatiu i tots els membres que es troben (els mestres, els alumnes, els infants, les famílies)
"Fer de mestres", el perquè d'aquesta conferencia és entenedor. Comencem un camí, és més que una professió ja que necessita d'una reflexió constant.
S'ha d'entendre l'ofici i reflexionar-hi, tenint en compte que aquest ofici està relacionat amb el conjunt total de la societat. Eulalia Bosch ens fa reflexionar sobre quin és el rol de l'adult com a educador dels nens i nenes, i el com hi ha un procés constant d' autoaprenentage ja que gràcies als nens podem ampliar el nostre coneixement. Parla de la interacció entre mestre-alumne. Tan mateix, tenint en compte que els nens estan creixent i alhora que nosaltres també creixem com a mestres. De fet la filosofia de la ponent és valorar molt més la paraula del nen, ens fa veure que no només són nens, sinó que gràcies a ells podem ampliar el nostre coneixement. Els nens i els adults aprenem junts.
Ens ha parlat de l'Any Cerdà, un projecte que dóna molta importància a les escoles, i en el que aquestes han estat incloses dins el mapa de la ciutat.
L'Eulàlia fa referència a la següent pàgina: www.anycerda.org
Una pàgina web on podem trobar els llocs peculiars que identifiquen la ciutat.
En referència a aquesta aportació just aquesta setmana podem llegir un article relacionat al diari "el pais"
També l'escriptora fa referència a les Arts ( la pintura, l'escultura, l'arquitectura i la música). E. Bosch planteja les experiències i relacions quotidianes com a factors importants a la tasca educativa, i ens dona la visió dels infants com a referent constant. Quan parlem d'educació escolar cal tenir present que aquests nens estan davant nostre per a créixer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario